רופא במנהטן תובע מפציינטית שלו מיליון דולר משום שהעלתה לרשת האינטרנט פוסט שבו מתחה עליו ביקורת, מאחר שלא היתה מרוצה מהטיפול.

הרופא, ד"ר ג'ון סונג (Joon Song), הוא גינקולוג. המטופלת שאותה הוא תובע היא מישל לוין, גם היא תושבת מנהטן. באוגוסט האחרון היא ביקרה במרפאתו לבדיקה שנתית אחת. היא קיבלה חשבונית שבה נדרשה לשלם בעד הביקור אצל הרופא שכלל עלות של בדיקת אולטרסאונד וגם "ביקור חדש" – הגדרה לא ברורה. בחשבונית לא צוין שהיתה זו בדיקה שנתית שגרתית. את כל הפרטים הללו היא כללה בפוסט ביקורת שהעלתה לרשת.

היא סיפרה כי התלוננה על כך במשרדו של הרופא, אבל לא זכתה לתגובה. מאמר הביקורת המפורט כלל גם תלונה, לפיה "הרופא הפגין פרקטיקת עסקים עלובה ונכלולית". היא שלחה את הפוסט לשלושה אתרי אינטרנט – YELP ,ZOCDOC ו-Healthgrades – העוסקים בנושאי בריאות שונים וכוללים גם ביקורות וציונים שמעניקים מטופלים לרופאים. לוין העניקה לד"ר סונג "כוכב" אחד בלבד.

לאחר שקיבלה את התביעה שהגיש נגדה הרופא, טרחה לוין למחוק את כל הפוסטים הביקורתיים, אלא שד"ר סונג לא הסתפק בכך ודורש ממנה עתה לפצותו במיליון דולר - "נזקים פלוס הוצאות משפט". לוין מצאה עצמה לפתע עמוק בתוך עולם המשפט שלא מוכר לה והגדירה זאת בראיון לרשת CBS כ"צרה צרורה". היא הוציאה עד כה 20 אלף דולר מחסכונותיה כדי לנסות להתמודד מול הרופא התובע. "זה ממש סיוט. הרופא לא מרפה ממני", אמרה בראיון.

פרקליטו של ד"ר סונג מסר בתגובה: "בעוד שכל אחד זכאי לבטא דעה משלו, שקרים מוחלטים במסווה של ביקורת יכולים להסב נזק חמור מאוד למרפאות רופאים ולעסקים קטנים דומים".

מאחר שזו, ככל הידוע, תביעה ראשונה מסוגה של רופא כנגד מטופלת שמתחה עליו ביקורת על הטיפול שניתן לה והעלתה אותה באתר אינטרנט, ביקשה רשת CBS התייחסות לכך ממומחי משפט והם מסרו כי "חשוב מאוד לבחור, בזהירות רבה, במילים שבהן משתמשים במאמר ביקורת מקוון, במיוחד כאשר מבקרים עסק".

עו"ד סטיב היימן אמר: "האמת היא ההגנה המוחלטת, בתנאי שאתה מדייק בה ואינך מגיע למסקנות רחבות כמו שעסק כלשהו שאותו אתה מבקר 'מריץ מפעל של הונאה', אבל עליך לכתוב את הביקורת שלך על הרופא שטיפל בכך ואינך מרוצה ממנו בנוסח זהיר כמו: 'היה לי ביקור גרוע אצל הרופא הזה'". מומחים אחרים הדגישו "חשוב שלא לבצע הכללה רחבה. מי שרוצה להציג טענה עובדתית וביקורת ברשת חייב שיהיה לכך גיבוי מלא לשם הוכחה מוחלטת שלה".

אלא שהפציינטית לוין כבר הודיעה כי למרות כאב הראש המשפטי שהיא חווה עתה, היא איננה מתחרטת על פוסט הביקורת שכתבה ותמשיך להיאבק בנושא זה ככל יכולתה עד הסוף.

דובריהם של אתרי האינטרנט טוענים שזירת פעילותם זקוקה לחקיקה חזקה יותר על מנת להעניק הגנה לכותבי מאמרי ביקורת מפני תביעות מסוג זה. עם זאת הם מעודדים עסקים לפתור את הבעיות הללו ישירות עם הלקוחות במקום לרוץ עם כל ביקורת שנמתחת נגדם לבית משפט.